Lidwien2.reismee.nl

Amed Lipah, een familiebezoek

Natuurlijk geen echte familie, maar het voelt hier zo. De vriendelijke wat oudere heren van de Pondok, Vienna Beach Hotel, de jongens op het strand, Robby mijn bodyguard als Wayan er niet is,de masseuses en even verderoponze 'gangster' van de muzikale familie van het café. Ik denk geen echte gangster maar bodybuilder met tattoos, met elke keer een andere girlfriend naast zijn vrouw.

Wayan zette me af en Robby ontfermde zich meteen over me. Ik huurde een snorkelseten stoel van hem, en hij heeft twee dagen uitgebreid gesnorkeld met me. Dan pakt hij me bijvoorbeeldbij de hand en laat me zo de mooie plekjes zien. Hij duikt onder en showt me bijv een zeester. Mooi gezicht zo in het koraal met de kleuren en vissen en dan het bruine gespierde lijf met tattoos naast je zien duiken (allemaal in het nette hoor mensen!)
De volgende dag vanaf de boot gesprongen, mooi tempeltje onder water gezien! En even kunnen zeilen WoW!

Op het strand staat een bord dat je het koraal met rust moet laten, maar niet iedereen houdt zich eraan. Enkele Fransen waren erop gaan staan tot grote ergenis van een zeer duidelijk aanwezige Amerikaan. Tegen wie het maar wilde horen deed hij zijn verhaal: 'ze zeiden dat het stenen warennotabene!!' Schat van een man maar je zal maar met hem getrouwd zijn, zijn vrouw was eigenlijk best laconiek geloof ik. Hij eiste alle aandacht en noemde alles 'Super Bagus! ' dus ik doopte hem maar Mister Super Bagus.

Twee keer gegeten bij Wayans warung (een vrouwelijke Wayan dit keer). Hele sociale en intelligente vrouw met business instinct. Ik kon gewoon met haar een gesprekje voeren over waarom Nokia het niet gehaald had en Samsung wel! Verder over kinderen, kleinkinderen, bevallingen en meer van zulks vrouwendingen ;-).
Zo ging dat ongeveer: (heel vrij vertaald!!) " toen had ik dus die operatie en toen moest ik voor het eerst van mijn leven in een lift in het ziekenhuis, eng zeg!!!. Nou die dokter zei dus dat ik onder plaatselijke verdoving moest, dat wildeik niet maar ja het moest toch..Ik dacht nou dan hoef ik me toch maar half uit te kleden, maar nee! Alles moest uit hihihi. Nou dat wilde ik helemaal niet bij die dokter zeg! ' etc.
Overigens heerlijke vis in dat restaurantje metBalinese kruiden. Ikanpepes in palmbladeren. En de Bintangs smaken natuurlijk weer heerlijk. De wijn laat ik altijd staan, alhoewel er wel een serieuze wijngaard is: Hatten, in het noorden. Toch maar eens proberen?

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!