Lidwien2.reismee.nl

Laatste over Bali: Sanur, Zandvoort aan Zee

Sanur, Zandvoort in Azië

Voor mij is Sanur het goodbye strand, omdat het de eindstopis, dicht bij het vliegveld. Nu nog met een nachtje slapen, vanwege het megadrukke verkeer in Ubud door de tempelceremonies. Meestal voel ik me dan ook een beetje droevig daar, maar vooral ook omdat je zo op een terras gaat hangen voor het tijd is om naar het vliegveld te gaan. Maar met een nachtje slapen maak je er weer een leuk tripje van!
Wayan kende het hotel Gazebo (zo heten deBalinese open huisje op palen waar de mannen altijd hangen)van een andere klant en gelukig kon ik al heel vroeg de kamer in, en dan strand! Holland beach op Bali: geel zand, lekker windje, fietsen, gezelligheid in de verschillende tentjes en veel Hollanders. Zo is Amed meer een Frans gebied, en Kuta natuurlijk van de Aussies. Ik had al gezegd dat ik Amed prefereer, maar dit is een hele mooie afsluiting, alvast een beetje thuis.
Het hotel bestaat uit allemaal verschillende huisjes, beetje gedateerd maar prima je loopt zo naarhet strand. Na zonsondergang komen de Balinezen zwemmen, zij vinden het heel raar dat wijwesterlingen in de zon gaan liggen bakken voor een bruine huid (ik zit trouwens altijd onder parasol, en ga graag wandelen langs het strand, mensen kijken!) kreeg gezelschap van een gedomesticeerde straathond, hij keek me aan, vond dat het ok was en plofte neer. Gezellig zo samen een tijdje gezeten, hij ging me zelfs bewaken.
s'Avonds gegeten in een Bob Marley tentje (miljoenen op Bali en overal ter wereld, maar heel OKvoor mij...nostalgie zoals voor zovelen van mijn leeftijd)
Vroeg naar bed m'n ogen vielen dicht, dusss ook weer vroeg wakker: morningrun!!! Kon het toch een half uurtje volhouden. Leuk wat je allemaal voorbij ziet sporten, ook net NL: hippe westerseslankemeisjes in volledige outfit, puffende wat meer gezette Aziatische dames, achteloos rennende jongens die ondertussen heel gesprek voeren en de snelwandelende stellen, vaak met een paar pondjes (understatement) teveel. Maakt niet uit! Bewegen is altijd goed. Na run nog yoga gedaan, later nog gewandeld, heel mooi wandelpad langs hele strand.Fit het vliegtuig weer in!

Reacties

Reacties

paula

Lidwien heb je verhalen met plezier gelezen!!! Krijg bijna zoiets van daar wil ik ook heen!!

Lidwien

Dank je Paula, wie weet....!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!