Lidwien2.reismee.nl

Cambodja, Siem Reap: eerst een weekend om te wennen

Goed idee achteraf denk ik om donderdag te gaan vliegen en vrijdag aan te komen. Zo was ik vrijdag behoorlijk dizzy, maar na een powernap van 15 min ging het een stuk beter. De vluchten zijn goed verlopen; zo kom je nog eens in HongKong, weliswaar alleen op het enorme vliegveld. Ik was een beetje aan het stressen omdat ik maar ruim een uur overstap tijd had. Maar alles verliep goed; ik stond gelukkig vooraan bij de bagage safetycheck, en heb daarna letterlijk een sprintje getrokken. Bleek dat we ook nog in een bus moesten naar de gates, maar was ruim op tijd aanwezig. Aanrader Cathay Pacific en dochter Dragonair, Vooral om het mooie touchscreen schermpje voor je.

Afgehaald met tuktuk (is hier een karretje getrokken door een motorfiets) en naar het guesthouse gebracht. Hier wonen ongeveer 20 vrijwilligers van diverse projecten, bijna allemaal meiden van rond de 20-25, en allemal blond :-). Maar als je iets beter uitgeslapen bent de dag erna blijken ze toch allemaal heel verschillend; leuke meiden. En ze nemen deze oude dame ook op sleeptouw uit eten op de fiets zonder licht op de deels onverlichte wegen. Gelukkig zaklantaarn bij me.

Vanavond nog even gesproken met Frans/Duits meisje van 18, het is haar eerste trip alleen, en alles is voor het eerst. Ook bijv.met eigen budget omgaan. Hierna gaat ze nog door Azie reizen en stippelt een reis uit voor haar vrienden in Vietnam. Dapper! zei ik tegen haar.

Gesproken met de coordinatotr van het project over wat me te wachten staat. Het schijnt niet voor te stellen te zijn hoe de kinderen hier zijn wat betreft gedrag en niveau. Ze komen uit arme gezinnen met vaak een geschiedenis van huiselijk geweld e.a. Ik ga in het door het Pure project gefinancieerde centrum voor naschoolse opvang Engelse les geven en informatiepaketten voor werkstukken samenstellen. http://www.puredreamcentre.nl. Ik ben geen hulpverlenen; ik ben hier echt als de teacher, mag ook geen emotionele band opbouwen, maar je weet natuurlijk niet wat je zoal tegenkomt: ik heb er zin in, en ben heel benieuwd!

Terwijl ik dit schrijf valt de tropische regen; maar ik zit droog op de open veranda van het guesthouse, op een 'geleende' stoel. Even tijd voor mezelf :-). Er is ook een chill plek, en af en toe ook gezellig om even met de meiden te praten.

Vandaag als toerist door Siem Reap gelopen door zo'n lekker Aziatisch marktje, met alle stands hetzelfde . Ook het Yoga cafe al ontdekt. :-) ,met yogalessen. Ja hoor de Angkor Wat komt natuurlijk ook nog! Misschien vrijdag? Even kijken hoeveel tijd ik nog nodig heb om lessen voor te bereiden. Deze week loop ik nog samen met Liewe,dramadocente uit NL.

Morgen ga ik mee naar de Butterfly farm, de ladies vroegen of ik meeging. Lijkt me prima.

Overigens prima kamertje, 1 persoons (voor mij als oudere...) met douche en toilet gedeeld. Lekker groot bed.

to be continued...

Reacties

Reacties

Vreni en Karin

Hey Lidwien,
Wat een geweldig mooie en lieve aktie weer van jou. Wat ben je toch een bijzonder mens = powerwoman. Diep respect!!
Maak er een onvergetelijke tijd van en wij zijn ontzettend benieuwd naar je verdere verhalen.
Good luck met alles en geniet!
Liefs van ons

Lidwien

Dank jullie...you make me blush...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!