Lidwien2.reismee.nl

I can run, I can run and I'm having lots of????

....en dan een paar vragende ogen... Rijmen in het engels valt niet mee!

Met de kleine groepen hebben we een bewegingsliedje gedaan donderdag. Net als bij ons: sommige kinderen gaan spontaan meezingen en meebewegen, anderen staan eerst de kat uit de boom te kijken. Vrij dansen dat lukte niet; bewegingen nadoen wel. Het liedje werkt aanstekelijk.

https://www.youtube.com/watch?v=QKn5H1cekyo&list=PL089A3255E63E8D54&index=11

Het was erg leuk, die stralende ogen. De monniken mochten dit gedeelte niet meedoen, wel de engelse tekst die we eerst behandelden opzeggen. Van tevoren hadden we daarover advies gevraagd aan de Khmer sportleraar; Sert (de sportleraar) vond het idee achter het filmpje (kinderen uitdagen om te bewegen) erg goed en vroeg me of ik voor hem op internet meer van dit soort filmpjes kon zoeken, aldus gedaan; hij was er blij mee!

Met de oudere kinderen hebben we een hele simpele scéne gespeeld. Klant komt bij boekhandel om boek te kopen, is dit het goede? Nee/Ja. Dat is dan 1 dollar (ik had monopoliegeld gemaakt) dank u en tot ziens. Uiteindelijk zelfs een klein stukje improviseren: 2 voor de prijs van een! Geweldig dat het gelukt is, hulde voor Liewe! Zij vertrekt morgen en vanaf volgende week sta ik er alleen voor. Ik ga meer klassikaal werken, en veel Engelse zinnetjes oefenen. en geen balspelen voor mij (brr...dat is meer voor dramadocenten en sportleraren..)

Volgende week donderdag kunnen de kids intekenen op een workshop. Ik ga een speurtocht maken, en ik hoorde dat er veel belangstelling was, leuk! Vanmiddag al geshopt in Siem Reap voor materialen.

En vrijdag was het Angkor Wat dag. Wat een belevenis; om half 5 op en in de tuk tuk naar de zonsopgang. Om 4 uur 's middags weer terug. Het is echt heel uniek, ik heb nog nooit zoiets gezien. Het is een hindoecomplex maar ook in boeddhistische handen geweest. Eigenlijk moet ik er eerst een serieus boek over lezen wil ik het allemaal kunnen reproduceren. Laat de foto's maar spreken!

Zaterdag vrij, shoppen en yoga! Ik heb een lekker plekje ontdekt. S'avonds gegeten met een groepje nieuwe vrijwilligers, ze trekken morgen ook in Thida's house

http://www.interweavecambodia.org/id2.html

Er zijn weer wat vrijwilligers doorgereisd, cq ontvangen hun ouders of gaan naar huis. Leuke bar ontdekt met coverbands, ook muziek uit 'mijn tijd' :-))

Genoeg voor vandaag... bedtijd.

Reacties

Reacties

Lidwien

Zie dat de linkjes niet werken. copy/pasten in je browser dus maar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!